tiistai 28. lokakuuta 2008

Onko rakkautes ruastumaton?

Tauno: Ansa pyöräytti tuossa reilu viikko sitten reippaan limevihreän sählypallon, josta minä tapani mukaan lupasin kantaa vastuun. Uuden perheenjäsenen nimi on Edna, eli esikoisemme Esko sekä kaksoset Eko ja Esteri saivat pikkusiskon. Ihan kiva, mutta...

Olen alkanut epäillä Ansan rakkauden syvyyttä. Juu. Hän ei nimittäin ole enää huomaavinaankaan minua, vilkaisee vain hätäisesti ja kääntää sitten selkänsä. Kepit (lentävät) ovat hänen intohimonsa. Minä taas olen mustasukkaisuudesta jo ihan riakaleina ja yritän pakkomielteisesti syödä kaikki vastaantulevat kepposet.

Ehkä Ansa on minuun kyllästynyt ja ajattelee vain, että tuo pönttö se ottaa aina vastuun kantaakseen, vaikka hyvin tietää olevansa asianosaton. Ehkä minun pitää yrittää vaihtaa taktiikkaa ja koettaa olla etäisempi ja viileämpi. Ja katsotaan ens kerralla vähän tarkemmin sitä jälkikasvuakin. Kyllä edes vähän pitää olla näkönen, jos meinaa meikäläisen saada isäpapaksi.

Ei kommentteja: